• Referat Komunikacji Urzędu Miasta Piotrkowa Trybunalskiego informuje, iż od 1 stycznia 2024 r. zmienił się obowiązek właścicieli pojazdów. Więcej informacji TUTAJ.

DRK XI - Wydanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych (numerów nadwozia/podwozia/ramy) oraz/lub decyzji na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej

Symbol:

DRK XI

Referat Komunikacji
ul. Szkolna 28
telefon: 44 732 18 17, 44 732 18 18, fax 44 732 18 19

1. Wniosek o wydanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych oraz/lub decyzji na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej - DRK XI.

2. Załączniki:
• oświadczenie, że jest się właścicielem zespołów i części służących do zbudowania pojazdu – dotyczy pojazdów marki „SAM”;
• dowód rejestracyjny – dotyczy pojazdu zarejestrowanego;
• badanie techniczne – o ile jest wymagane;
• pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego, wpisanego na listę rzeczoznawców samochodowych przez ministra właściwego do spraw transportu, wskazująca pierwotną cechę identyfikacyjną lub jednoznacznie wykluczająca ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia lub zafałszowania albo wskazująca na brak oryginalnie umieszczonej cechy identyfikacyjnej – dotyczy pojazdu w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy oraz pojazdu zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona.

W przypadku załatwiania spraw przez pełnomocnika – pełnomocnictwo do występowania w imieniu właściciela pojazdu.

3. Do wglądu:
• dokument tożsamości właściciela pojazdu;

1. Opłata skarbowa za wydanie decyzji o nadaniu cech identyfikacyjnych oraz/lub decyzji na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej – 10 zł.
2. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo – 17,00 zł. (nie pobiera się opłaty skarbowej, jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).
3. Opłaty wnosi się w dniu złożenia wniosku:

Wniosek można złożyć:

  • w punkcie informacyjnym przy ul. Szkolnej 28 lub przy Pasażu Karola Rudowskiego 10 lub przesłać na adres:
Urząd Miasta Piotrkowa Trybunalskiego
Referat Komunikacji
97-300 Piotrków Trybunalski ul. Szkolna 28

Do 7 dni.

Odwołanie od decyzji o odmowie wydania uprawnienia diagnosty, wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Piotrkowie Trybunalskim, mieszczącego się przy ul. Słowackiego 19, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania, strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Prezydenta Miasta Piotrkowa Trybunalskiego. Z dniem doręczenia Prezydentowi Miasta Piotrkowa Trybunalskiego oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Organ może odstąpić od uzasadnienia decyzji, gdy uwzględnia ona w całości żądanie strony. Decyzja uwzględniająca w całości żądanie strony, staje się ostateczna. Na taką decyzję  przysługuje stronie skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Łodzi.


Decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych wydaje się w przypadku pojazdu:
1. Zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”.
2. W którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego.
3. Odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu.
4. Nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu.
5. W którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu.
6. W którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.
7. Zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona.

Decyzję na wykonanie i umieszczenie tabliczki znamionowej zastępczej wydaje się w przypadku:
1. Braku, utraty lub zniszczenia tabliczki znamionowej.
2. Utraty aktualności treści tabliczki znamionowej w zakresie określenia cech identyfikacyjnych pojazdu.

  • art. 66a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (t.j.:  Dz.U. z 2023r.,  poz. 1047 ze zm.)

Załączniki

  1. Wniosek

    (docx) 0.02mb

  • Referat: Referat Komunikacji
  • Kategoria: Rejestracja pojazdów
  • Data publikacji: 2020-11-04
  • Data modyfikacji: 2023-06-16
powrót
Proszę określić gdzie leży problem:
3 + 1 =
Link
3 + 1 =